Status: 1 år uden slankekur

Så ramte kalenderen 1. september 2015, og det er nu et år siden jeg blæste til retræte fra slankekursræset. Jeg har haft rygrad nok til at holde det hele året, selvom jeg i begyndelsen fandt det en smule nervepirrende, især da jeg smed vægten væk. Som jeg skrev dengang, frygtede jeg, at det ville løbe helt løbsk for mig, hvis jeg ikke regelmæssigt kontrollerede min vægt.
Men hvor har det været befriende! Det var vist indbildning, da jeg troede, at jeg kontrollerede mig selv ved at veje mig – det var nok nærmere vægten, som fik lov at kontrollere mig, mit humør og mit syn på mig selv i takt med tallene på vægten.

I mit første indlæg skrev jeg mine tal. Jeg var dengang knap 160 cm høj og vejede 77 kg. Jeg er stadig knap 160 cm høj, og jeg vejede i morges 75,5 kg. Det løb ikke løbsk, og selv hvis det havde gjort det, så har jeg fået så meget andet gennem min slanke-pause, at det havde været de kilo værd.

Men hvad så nu? Dengang tænkte jeg, at bloggen her bare skulle følge mig dette år, men jeg er jo slet ikke færdig med alle de indlæg om sårbarhed, som jeg skriver i mit hoved. Så de skal ud. Og så kommer der måske et nyt tema. Eller et andet projekt. Eller også slutter det der. Nu må vi se.

I fht “kage-babyen” i min mave vil jeg gerne så småt se at komme den til livs. Der er desværre en sammenhæng mellem mavefedt og udviklingen af bl.a. diabetes og hjerte-karsygdomme, og jeg ønsker mig ikke noget af det.
Men der er stadig ting, der er vigtigere i mit liv end en slank talje, og som jeg langt hellere vil bruge krudt på, så for mig handler det om at skabe gode vaner, som kan holde, i et tempo, jeg kan følge med til.

Så, onwards and upwards, som man siger.

Skriv et svar

