Forventning og savn mødes på tærsklen

At stå på tærsklen. At kunne se tilbage, mærke savnet, blive ked af det, fordi man for en periode skal skilles, men med visheden om at savnet udspringer af kærlighed.

At stå på tærsklen. At kunne se fremad, gå det ukendte i møde, med tillid, med frimodighed, med forventning om, at det der kommer vil blive større end savnet.
Vi oplever alle at stå på tærsklerne. Nogle er store og livsomvæltende at overskride. Andre er mindre, og livet ser ikke ud til at have ændret sig på den anden side.

Min tærskel er en af de mindre. Jeg sidder i en bus på vej mod lufthavnen. Jeg skal med mit arbejde på inspirationstur og konference i Los Angeles i otte dage. Når jeg kommer hjem vil livet ligne det, jeg forlod, men måske vil noget have ændret sig i det indre?

Skriv et svar

